DEXTR is onderdeel van DEXTR B.V.. DEXTR B.V. is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 863977960 en is gevestigd aan het Rivium Quadrant 122, 2909 LC in Capelle aan de IJssel. Je kunt contact met DEXTR opnemen, via het Helpcenter in de DEXTR-app.
Lees deze Algemene Voorwaarden goed door. Er staat informatie in over de DEXTR diensten, jouw rechten en andere belangrijke informatie.
Belangrijkste bepalingen
• Eventuele Algemene Voorwaarden van de klant zijn uitdrukkelijk niet van toepassing;
• De termen ‘ons’, ‘wij’ en ‘we’ verwijzen naar de eigenaar van de DEXTR-app DEXTR B.V.;
• Om gebruik te kunnen maken van DEXTR en de DEXTR diensten, moet je akkoord gaan met deze Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van DEXTR en aanvullende diensten. Als je niet akkoord gaat met deze Algemene Voorwaarden en/of de Privacyverklaring van DEXTR, kun je de DEXTR-app niet gebruiken.
1. Definities
1.1 In deze Algemene Voorwaarden en in correspondentie tussen DEXTR en jou (de klant) bedoelen we met:
a Klant: jij, de persoon, die een DEXTR reserveert via de DEXTR-app en zich op die manier kan identificeren bij aanvang van een DEXTR-rit.
b DEXTR: de dienst voor het organiseren en uitvoeren van DEXTR-ritten en alles wat daarbij hoort.
c Medepassagier(s): de persoon of personen, die jij bij de reservering hebt opgegeven en die samen met jou meereizen van het vertrek- tot het bestemmingsadres.
d Bagage: alle spullen die jij en jouw medepassagier(s) meenemen bij het gebruik van DEXTR. Hier vallen gemakkelijk mee te nemen, draagbare of met de hand verrijdbare spullen onder, maar ook dieren, die zijn toegestaan volgens artikel 13 van deze Algemene Voorwaarden.
e DEXTR-rit: vervoer per taxi in Nederland, van jou en de eventuele medepassagier(s), volgens de voorwaarden van DEXTR.
f Overeenkomst: dienstverleningsovereenkomst tussen jou en DEXTR over een DEXTR-rit.
g Voertuig: personenbus of taxi die wordt ingezet voor DEXTR.
h Chauffeur: de taxichauffeur die het voertuig bestuurt en verantwoordelijk is voor het vervoeren van jou en eventuele medepassagier(s) en meegenomen bagage.
i Partner: een professionele dienstverlener waarmee DEXTR B.V. een overeenkomst heeft gesloten om DEXTR-ritten uit te voeren.
2 Werkingssfeer
2.1 Met het reserveren en betalen van een DEXTR via de DEXTR-app accepteer je deze Algemene Voorwaarden en de Privacyverklaring van DEXTR.
2.2 DEXTR B.V. mag deze Algemene Voorwaarden wijzigen zonder dit van te voren aan te geven. Bij wijzigingen van de Algemene Voorwaarden wordt je geïnformeerd via de DEXTR-app en website DEXTR.nl. In dat geval wordt opnieuw gevraagd om jouw akkoord voor de (gewijzigde) Algemene Voorwaarden. Blijf je gebruik maken van de DEXTR-app, zoals beschreven onder artikel 2.2 dan gaat DEXTR B.V. er van uit dat je akkoord bent met de wijzigingen.
3 Door DEXTR geleverde diensten
3.1 Onder de overeenkomst zorgt DEXTR voor:
a reserveringsmogelijkheid van jouw DEXTR via de DEXTR-app;
b betaalmogelijkheid vooraf via iDEAL, Creditcard, Apple Pay of Google Pay voor de kosten die bij jouw DEXTR-rit horen;
c het (laten) uitvoeren van jouw DEXTR zoals afgesproken in de overeenkomst;
d het informeren over DEXTR;
e het faciliteren van een Helpcenter (ma-vr 8:30-17:00 uur) voor direct contact.
4 Gebruik DEXTR-app
4.1 De installatie van de DEXTR-app wordt gekoppeld aan je mobiele nummer. Let op! Als je dit mobiele nummer niet meer gebruikt, moet je dit binnen 14 dagen doorgeven aan DEXTR, zodat wij jouw (account)gegevens kunnen anonimiseren. Jouw provider kan jouw mobiele nummer namelijk opnieuw uitgeven aan een andere persoon. Deze persoon kan daarmee mogelijk toegang krijgen tot jouw gegevens bij het installeren van de DEXTR-app omdat het zelfde mobiele nummer wordt gebruikt. Daarom is het belangrijk dat jouw gegevens worden geanonimiseerd.
4.2 Voor het reserveren van jouw DEXTR voer je in de DEXTR-app het vertrek- en aankomstadres in en daarna de vertrekdatum en -tijd van jouw keuze. Na het invoeren zijn de kosten te zien. Door te reserveren en betalen gaat DEXTR B.V. er van uit dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden van DEXTR en sluit je een overeenkomst met DEXTR voor deze rit.
4.3 Na het sluiten van de overeenkomst is het niet mogelijk je DEXTR-rit te wijzigen.
4.4 DEXTR laat jouw reservering in de app zien en stuurt ook een e-mail ter bevestiging naar het door jou opgegeven mailadres.
4.5 Het voertuig dat je komt halen is na toewijzen van je DEXTR-rit aan de chauffeur, te volgen via de app. Ook is het kenteken te zien in de app.
4.6 DEXTR B.V. is verantwoordelijk voor het functioneren van de DEXTR-app en biedt ondersteuning bij het oplossen van mogelijke problemen. Check het Helpcenter in de DEXTR-app voor de contactmogelijkheden.
4.7 Via het Helpcenter in de DEXTR-app helpen wij je graag verder. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur (uitgezonderd op Feestdagen).
5 Actiecodes
5.1 DEXTR kan je een actiecode toesturen. Het tegoed van de actiecode kun je gebruiken bij de betaling van jouw DEXTR-rit. Er kunnen aanvullende voorwaarden gelden voor de actiecodes. Deze worden per actiecode afzonderlijk vastgesteld en bekend gemaakt.
5.2 Het bedrag van de actiecode wordt na het activeren automatisch van de ritkosten afgehaald. Per rit kan maar één actiecode worden gebruikt. Als het bedrag van de actiecode hoger is dan de ritprijs, is het niet mogelijk om dit te gebruiken voor een volgende rit. Nadat de actiecode is gebruikt, vervalt deze.
5.3 DEXTR mag actiecodes op elk moment om welke reden dan ook annuleren. Dit kan bijvoorbeeld, maar niet alleen dan, als DEXTR het idee heeft dat actiecodes op een onwettige of frauduleuze manier worden gebruikt, maar ook als de codes ten onrechte zijn uitgegeven of als ze zijn verlopen.
6 Uitvoering DEXTR
6.1 Bij aankomst van jouw DEXTR sta je klaar om in te stappen.
6.2 Je kunt je identificeren bij de chauffeur door je DEXTR bevestiging via e-mail of app te laten zien.
6.3 Als je wilt, helpt de chauffeur je met in- en uitstappen en bij het in- en uitladen van de bagage.
6.4 Heb je voor een minderjarige een DEXTR besteld? Dan is of zijn de rechtsgeldig vertegenwoordiger(s) verantwoordelijk voor de beoordeling of de minderjarige gebruik kan maken van DEXTR. Deze beoordeling komt niet voor rekening en risico van DEXTR.
6.5 Tijdens de uitvoering van DEXTR worden, indien van toepassing, de afspraken gevolgd die zijn opgenomen in het meest recente advies inzake Taxivervoer (https://www.knv.nl).
7 Annuleren, afwijzen of no show van een DEXTR-rit
7.1 Annuleren van jouw DEXTR-rit is alleen mogelijk via de DEXTR-app en volgens de in dit artikel genoemde voorwaarden.
7.2 Annuleren van de rit kan zonder kosten tot 30 minuten voor gewenste vertrektijd van jouw DEXTR-rit. Het betaalde bedrag wordt binnen 3 werkdagen terug gestort op jouw bankrekening.
7.3 Bij het annuleren binnen 30 minuten voor gewenste vertrektijd van jouw DEXTR-rit, kan DEXTR annuleringskosten in rekening brengen. De annuleringskosten zijn 75% van de ritprijs met een maximum tot 12,50 euro.
7.4 Bij afwijzen of niet aanwezig zijn (no show) op de gewenste vertrektijd van jouw DEXTR-rit kan DEXTR kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn de ritprijs met een maximum tot 15 euro.
7.5 Wanneer je vertraagd bent, belt de chauffeur één keer naar jouw telefoonnummer. Als je niet opneemt of je bent na 5 minuten nog niet bij jouw DEXTR, dan meldt de chauffeur de rit als een ‘no show’ en vertrekt jouw DEXTR. DEXTR kan annuleringskosten zoals opgenomen in deze Algemene Voorwaarden in artikel 7.4 in rekening brengen.
7.6 Zoals uitgelegd in artikel 4.3 van deze Algemene Voorwaarden, is het niet mogelijk om je DEXTR-rit te wijzigen. Tot 30 minuten voor de gewenste vertrektijd van jouw DEXTR-rit, kan je wel zonder kosten annuleren en een nieuwe DEXTR boeken. Let op! Bij een nieuwe reservering moet je opnieuw rekening houden met de minimale voor-aanmeldtijd.
7.7 DEXTR mag je voor een periode van 3 maanden weigeren, als je meer dan 4 keer in één maand binnen 30 minuten voor de gewenste vertrektijd annuleert, afwijst of een ‘no show’ veroorzaakt of op een andere manier een reguliere bedrijfsvoering in de weg staat.
8 Kosten DEXTR
8.1 De kosten voor een DEXTR-rit worden bepaald door het moment van voor-aanmelden van je DEXTR-rit, het gevraagde tijdstip en de af te leggen afstand.
8.2 Bij het vaststellen van de af te leggen afstand, zoals vermeld in artikel 8.1 is de routeplanner van DEXTR leidend.
8.3 Eventuele tunnel-, tol- en veergelden moet je zelf tijdens jouw DEXTR-rit betalen, deze zijn niet in de vooraf betaalde kosten van je DEXTR-rit opgenomen.
9 Betaling
9.1 De kosten voor je DEXTR-rit moet je vooraf betalen via iDEAL, Creditcard, Apple Pay of Google Pay.
9.2 DEXTR is bij jouw betaling(en) niet verantwoordelijk voor eventuele betalingskosten van derden (zoals kosten van mobiele providers of bankkosten). DEXTR wijst aansprakelijkheid voor eventuele extra kosten in dit verband van de hand. Lees bij het gebruik van een derde betaaldienstverlener goed de eventuele voorwaarden van deze derde door voordat je deze gebruikt.
10 Persoonsgegevens
10.1 Bij het reserveren van je DEXTR-rit geef je aan dat je de Privacyverklaring van DEXTR hebt gelezen.
10.2 Door het maken van een reservering en betaling sluit je een overeenkomst met DEXTR en ga je automatisch akkoord met de noodzakelijke verwerking van je Persoonsgegevens.
11 Feedback DEXTR
11.1 Wij staan open voor feedback over jouw DEXTR ervaring(en). Heeft jouw feedback te maken met een al verzorgde DEXTR-rit dan krijgen wij deze graag binnen 14 dagen na de uitvoeringsdatum. Check voor contact ons Helpcenter in de DEXTR-app.
11.2 Je ontvangt na feedback en direct contact met ons Helpcenter, binnen 5 werkdagen onze reactie.
12 Medepassagier(s)
12.1 Voor jouw medepassagier(s) gelden deze Algemene Voorwaarden ook. Bij het sluiten van de overeenkomt ga je hiermee akkoord.
13 Dieren
13.1 Je mag zonder kosten een blindengeleidehond of een SOHO-hond meenemen met jouw DEXTR. Kleine huisdieren die in een mand of tas op schoot worden meegenomen zijn ook welkom. Als je een blindengeleidenhond, SOHO-hond of klein huisdier meeneemt, is het erg belangrijk om dit bij je reservering door te geven.
14 Gedrag
14.1 In het voertuig mag niet gerookt worden.
14.2 Tijdens jouw DEXTR-rit volg je de veiligheidsinstructies van de chauffeur op. We gaan natuurlijk op een normale en positieve manier met elkaar om en tonen daarbij respect voor de ander.
14.3 DEXTR mag jou weigeren of de rit tussendoor stoppen als je dusdanig hinder veroorzaakt dat van de chauffeur redelijkerwijs geen uitvoering of voortzetting van de rit verlangd kan worden. Dit gebeurt in ieder geval bij het vertonen van duidelijke tekenen van vervuiling, dronkenschap of agressie. In deze gevallen wordt de ritprijs niet terugbetaald.
14.4 Bij het veroorzaken van schade aan het voertuig en/of ongepast gedrag kan DEXTR je account voor een periode van 3 maanden blokkeren. Houdt er rekening mee dat schade door de ingeschakelde derden, waaronder taxiondernemingen of werknemers, op jou kan worden verhaald. Ook DEXTR kan eventueel gerelateerde schade op jou verhalen.
15 Bagage
15.1 Je mag samen met jouw medepassagier(s) maximaal 4 stuks bagage meenemen zolang dit op een goede manier in het voertuig past. Geef dit aan bij jouw reservering, zodat wij hier rekening mee kunnen houden.
16 Aansprakelijkheid
16.1 De DEXTR-app wordt geleverd in de staat waarin deze zich bevindt en op basis van beschikbaarheid. DEXTR verklaart of garandeert niet dat de toegang tot de app ononderbroken of vrij van fouten zal zijn. DEXTR is niet aansprakelijk voor onderbrekingen, aansluitingsfouten, niet-beschikbaarheid of fouten in de DEXTR-app. Bij fouten in de software zullen we proberen deze zo snel mogelijk op te lossen, maar houdt er rekening mee dat de werking van de DEXTR-app beperkt kan worden door incidentele technische of aan internet en elektronische communicatie gerelateerde problemen.
16.2 DEXTR is niet aansprakelijk voor schade of verlies die je oploopt als gevolg van het gebruik van de DEXTR-app of schade die het gevolg is van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen (met inbegrip van, maar niet beperkt tot schade aan eigendommen of geldelijk verlies; verlies van zaken, contracten, reputatie etc.), tenzij aantoonbaar sprake is van opzet of grove nalatigheid. DEXTR is alleen aansprakelijk als een eventuele tekortkoming aantoonbaar de schuld is van DEXTR. Onder een niet toerekenbare tekortkoming valt onder andere (maar niet uitsluitend) vertraging of technische problemen en aan overmacht zoals beschreven in artikel 18.1 van de Algemene Voorwaarden.
16.3 De eventuele financiële aansprakelijkheid bij wanprestatie van DEXTR is beperkt tot 500 euro per jaar.
17 Opschorting en ontbinding Overeenkomst
17.1 DEXTR mag de nakoming van haar verplichtingen stoppen of de overeenkomst ontbinden als:
a jij je niet, niet op tijd of niet volledig houdt aan de verplichtingen uit de overeenkomst;
b je misbruik of oneigenlijk gebruik maakt van DEXTR, wat ter beoordeling is aan DEXTR;
c je onacceptabel gedrag vertoont (bijvoorbeeld fysiek of verbaal intimiderend gedrag of openbare dronkenschap) richting medewerkers van DEXTR of haar vervoerders.
d je niet akkoord gaat met een wijziging van deze Algemene Voorwaarden zoals beschreven in artikel 2.3.
18 Overmacht
18.1 DEXTR is niet verplicht jouw DEXTR-rit te leveren als er sprake is van bijzondere (lokale) omstandigheden, zoals maar niet beperkt tot extreme drukte, werkstaking vervoerder of bij uitzonderlijke weersomstandigheden. In deze situaties word je geïnformeerd en het ritbedrag storten we binnen 3 werkdagen terug op jouw bankrekening.
18.2 Bij overmacht aan de zijde van de klant geldt de bepaling zoals opgenomen in artikel 7 van deze Algemene Voorwaarden.
19 Intellectueel eigendomsrecht, interactie met derden
19.1 Deze Algemene Voorwaarden vormen geen verkoop en dragen geen rechten of eigendom over aan de klant in welke relatie dan ook met betrekking tot de DEXTR-app of andere intellectuele eigendomsrechten, die eigendom zijn van DEXTR B.V.. Er wordt geen recht of licentie verleend om de aan DEXTR gerelateerde naam, logo etc. te gebruiken.
19.2 DEXTR kan gelinkt worden naar andere websites of applicatie(s), die het eigendom zijn van en/of beheerd worden door derden. DEXTR heeft geen invloed op deze websites en/of inhoud en is dan ook niet aansprakelijk voor deze door derden beheerde zaken.
20 Kopjes
20.1 De kopjes in deze Algemene Voorwaarden zijn opgenomen voor de leesbaarheid en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend.
21 Toepasselijk recht
21.1 Op deze Algemene Voorwaarden en op alle tussen partijen gesloten overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
21.2 Alle geschillen die voortvloeien uit of samenhangen met de Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Utrecht, tenzij op grond van een dwingendrechtelijke bepaling een andere rechter bevoegd is.