Je kunt jouw DEXTR alleen via de DEXTR-app boeken. Deze kun je makkelijk downloaden in de App Store of de Google Play Store.
DEXTR is overal in Nederland beschikbaar! In voorjaar 2022 starten we in ‘t Gooi, Tilburg en Zwolle, en kan DEXTR over 30 minuten op je locatie zijn.
DEXTR rijdt ook in de rest van Nederland. DEXTR wil jou graag overal van dienst zijn, maar hanteert voorlopig in de rest van Nederland een langere aanmeldtijd. Wij adviseren jou daarom om je heen- en terugrit op tijd te boeken. Check de app om erachter te komen hoe laat je jouw DEXTR moet boeken zodat wij je op de gewenste tijd kunnen ophalen!
Schrijf je hier in voor DEXTR zodat jij als eerste weet wanneer DEXTR ook in jouw regio over 30 minuten op je locatie kan zijn.
DEXTR kan niet telefonisch geboekt worden. Je kunt een DEXTR boeken via de DEXTR-app. Deze kun je downloaden via de App Store of Google Play Store.
Het voertuig dat je komt halen is na toewijzen van je DEXTR-rit aan de chauffeur, te volgen via de app.
Staat het antwoord op jouw vraag niet tussen? Ons team helpt je graag verder. Je bereikt hen via het DEXTR Helpcenter in de app.
Download de DEXTR-app in de App Store of Google Play Store en maak daarna een (gratis) account aan met je mobiele telefoonnummer.
Volg onderstaande stappen als je je wachtwoord bent vergeten. Dan kun je binnen no-time weer een DEXTR boeken.
Tik op het inlogscherm op ‘je wachtwoord vergeten?’
Binnen enkele seconden ontvang je een SMS code. Vul de code in. De code kan één keer worden gebruikt en verloopt na 10 minuten.
Maak een nieuw uniek wachtwoord aan en tik op indienen.
Lukt het niet om je wachtwoord opnieuw in te stellen of krijg je geen toegang tot je account, neem dan contact met ons op via het Helpcenter in de app of op de website.
Om je persoonlijke gegevens te wijzigen volg je deze stappen:
Op het hoofdscherm van de app tik je rechts onderaan ‘Profiel’ aan.
Tik bovenaan het scherm op jouw naam.
Vul je nieuwe gegevens in en tik onderaan op ‘Opslaan’.
Jouw gegevens zijn succesvol gewijzigd!
Als je je wachtwoord wilt wijzigen volg je deze stappen:
Op het hoofdscherm van de app tik je rechts onderaan op ‘Profiel’.
Tik vervolgens op ‘Wachtwoord wijzigen’.
Vul je huidige wachtwoord in.
Vul een nieuw wachtwoord in.
Tik op ‘Opslaan’.
Jouw wachtwoord is nu succesvol gewijzigd!
Als je vermoedt dat iemand anders jouw DEXTR-account gebruikt of als er verdachte activiteiten plaatsvinden op je account, dan is er een kans dat jouw account gehackt is.
Maak zo snel mogelijk een nieuw wachtwoord aan door de stappen te volgen zoals beschreven in: Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Lukt dit niet? Neem dan direct contact met ons op via het Helpcenter in de app of op de website.
Controleer of je het juiste telefoonnummer hebt ingevoerd.
Controleer eerst het ingevoerde telefoonnummer. Ben je pas geleden gewisseld van telefoonnummer? Dan kan het zijn dat er al een account actief is met jouw telefoonnummer en/of mailadres.
Maak een nieuw wachtwoord aan door de stappen te volgen zoals beschreven in: Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via het Helpcenter in de app of website.
DEXTR kan jouw account blokkeren als je binnen korte tijd meerdere keren niet verschenen bent terwijl DEXTR op je wachtte. Een blokkade duurt maximaal 3 maanden. Meer informatie over deze regels lees je in de Algemene Voorwaarden.
Gemakkelijk en snel. Open de app en tik op ‘Home’. Vul het door jou gewenste bestemmings- en ophaaladres in. Kies de datum en het tijdstip waarop je jouw DEXTR-rit wilt laten plaatsvinden. Geef ook het aantal personen op waarmee je gaat reizen. Tik vervolgens op betalen en vul je betaalgegevens in. Jouw DEXTR komt eraan!
In de lanceerregio’s Tilburg, Zwolle en ’t Gooi kan jouw DEXTR al binnen 30 minuten op locatie zijn om je op te halen. Uiteraard kun je in de rest van Nederland ook een DEXTR boeken. De aanmeldtijd is afhankelijk van jouw ophaallocatie. Tussen 00:00 en 06:00 uur geldt er altijd een langere aanmeldtijd dan overdag. Wanneer je een DEXTR boekt in de app en de ophaallocatie invoert, zie je meteen wat de eerst mogelijke ophaaltijd is in jouw regio.
Voordat je jouw boeking afrondt en doorgaat naar het betalingsproces, krijg je de ritprijs te zien.
Wanneer je geen rit kunt aanvragen, zijn jouw ritgegevens waarschijnlijk nog niet compleet. Check of je al je gegevens (kloppend) hebt ingevuld (en maak snel een account aan voor de volgende keer 😉)
Ben je helemaal niet opgehaald? Neem contact met ons op via het Helpcenter in de app of website. Sorry voor de ongemak. Jouw DEXTR krijgt een waarschuwing en je krijgt jouw volledige ritprijs binnen 3 werkdagen teruggestort en we nemen persoonlijk contact met je op.
Nee, betalen in jouw DEXTR is niet mogelijk. Wanneer je een rit boekt betaal je direct via de app met iDEAL. Geen onverwachte kosten of verrassingen, maar wel een onbezorgde DEXTR-rit.
Nee, dit is niet mogelijk. Bij het boeken van jouw DEXTR geef je een ophaallocatie en een eindbestemming op. Het door jou betaalde tarief voor jouw DEXTR-rit is gebaseerd op de ritafstand tussen jouw gewenste ophaal- en bestemmingsadres. Het is dus niet mogelijk om je adres te wijzigen nadat je betaald hebt.
Het is niet mogelijk om jouw DEXTR-rit te wijzigen. Je kan wel minimaal 30 minuten voor aanvang jouw DEXTR-rit kosteloos annuleren in de DEXTR-app en vervolgens een nieuwe DEXTR boeken. Wel even rekening houden met de vooraanmeldtijd, die gaat opnieuw in!
Jouw plannen zijn veranderd en je moet jouw DEXTR helaas annuleren. Tot 30 minuten voor vertrek doe je dit zonder kosten en betalen we de ritprijs binnen 3 werkdagen aan je terug. Annuleer je binnen 30 minuten voor vertrek, dan kost dit je 75% van de ritprijs met een maximum van 12,50 euro.
Per DEXTR kan je maximaal 4 stuks bagage meenemen. Geef dit wel aan bij jouw reservering in het opmerkingenveld, dan sturen wij een passende DEXTR jouw kant op!
Ja, dat kan. Bij het boeken van jouw DEXTR krijg je de mogelijkheid om aan te geven dat je een hulpmiddel wilt meenemen. Ook kun je eventueel een notitie achterlaten voor de chauffeur.
Geleidehonden of SOHO-honden zijn altijd welkom in jouw DEXTR. Ook kleine huisdieren die vervoerd worden in een mand of tas op schoot mogen mee. Geef dit wel aan in je boeking, dan sturen wij een passende DEXTR jouw kant op!
Om de boeking van jouw DEXTR af te ronden, betaal je vooruit via iDEAL.
Heb je meerdere keren geprobeerd te betalen en wordt je betaling steeds geweigerd? Controleer dan zelf of je betalingsgegevens kloppen en of je voldoende saldo op je rekening hebt staan. Heb je dit gecontroleerd en lukt het nog niet? Neem dan contact met ons op via het DEXTR Helpcenter in de app of de website.
Heb je maar één DEXTR geboekt maar zijn de kosten dubbel afgeschreven? Een fout van de bank wordt na 24 uur automatisch hersteld. Is het bedrag na 24 uur niet teruggestort? Neemt dan contact met ons op via het DEXTR Helpcenter in de app of de website.
De ritprijs van jouw DEXTR is afhankelijk van een aantal factoren:
Het tijdstip van vooraanmelden;
De afstand van de rit;
Het tijdstip van je rit;
Tol-, tunnel- en veerkosten onderweg moeten direct tijdens de DEXTR-rit betaald worden door de passagier.
Het kan voorkomen dat jouw DEXTR een ander tarief heeft dan je van ons gewend bent. Dit kan komen door één van de volgende redenen:
Je reist tussen 00.00 en 06.00.
Je kiest voor een tijdige aanmeldtijd (korting!)
Gewoon, ouderwets met jouw DEXTR-chauffeur. Een fooi voor jouw DEXTR-chauffeur geef je hem zelf, dit kan niet via de app.
Als je iets bent kwijt geraakt in jouw DEXTR, is het belangrijk dat je contact met ons opneemt via het DEXTR Helpcenter in de app of website. Wij gaan op zoek naar jouw eigendom(men) en houden je hiervan op de hoogte!
Was jouw DEXTR ervaring fantastisch? Vertel het iedereen! Was het niet wat je ervan verwacht had? Vertel het ons! Er zijn verschillende mogelijkheden om feedback achter te laten over jouw DEXTR ervaring:
In de app; nadat jouw DEXTR-rit is voltooid, krijg je de mogelijkheid om feedback te geven in de DEXTR-app.
Op Google; je kunt een review schrijven voor DEXTR op Google.
Via e-mail; je kunt ons altijd een mailtje sturen met jouw feedback.
Telefonisch; wil je even écht gehoord worden? Bel ons via het Helpcenter in de app of website.
Dit hebben wij uitgebreid beschreven in onze Privacyverklaring. Klik hier om de privacyverklaring te lezen.
Je kunt onze Algemene Voorwaarden hier lezen.
Een blindegeleidehond of SOHO-hond mag altijd mee tijdens jouw DEXTR-rit. Kleine huisdieren mogen ook mee als deze vervoerd kunnen worden in een draagbare mand of tas op schoot. Geef bij het boeken van jouw DEXTR altijd aan dat je een blindegeleidehond, SOHO-hond of huisdier meeneemt.
Jouw DEXTR krijgt een waarschuwing, we houden niet van laatkomers! Ben je helemaal niet opgehaald? Sorry voor de ongemak. Je krijgt jouw volledige ritprijs binnen 3 werkdagen teruggestort en we nemen persoonlijk contact met je op.
In het startscherm komt een melding, die jou laat weten wanneer je DEXTR staat ingepland. Het kan gebeuren dat jouw DEXTR nog onderweg is met de reiziger voor jou. Je ziet hem dan pas rijden in de app als hij onderweg is naar jou.
Niet alle DEXTRs zijn altijd online, het kan gebeuren dat je hem daarom in je app niet ziet aankomen. Als dit zo is, dan belt hij je vlak voordat hij arriveert!
Jouw DEXTR historie kan je inzien in de app. Je kan hier ook een oude DEXTR opnieuw boeken, dát is nu de makkelijkste taxi van Nederland. Kan je niet bij je app, maar wel bij je e-mail? Van elke DEXTR bestelling ontvang je ook een e-mailbevestiging!